You are currently viewing Tips per a la preparació del teu Black Friday

Tips per a la preparació del teu Black Friday

La preparació del Black Friday requereix estratègia. Si com a empresa llançaràs una campanya aquest any, t’oferim alguns tips interès. Tenint present sempre la part que pertoca a la logística i distribució durant la campanya.



Repassem el que ja sabem del Black Friday



Repassem el que ja sabem del Blac El Black Friday (BF), divendres negre, és originari dels Estats Units. Es tracta d’aquell dia en què molts grans magatzems i botigues al detall inauguren la seva temporada de precompres nadalenques.

El dia del BF coincideix el dia posterior al Dia d’Acció de Gràcies del país. A Espanya, aquest any, el BF serà el proper 29 de novembre.

És una festivitat de to totalment consumista.

Moltes empreses tenen clar la importància de la campanya de BF perquè s’han adonat que, a l’últim trimestre de l’any, se’ls acumula bona part de la facturació anual dels seus negocis.



Quan començar a preparar el teu BF



Si comences al novembre ja vas tard.

Encara que sol ser el més habitual per a moltes empreses, deixar la campanya de BF per a última hora, nosaltres ho desaconsellem totalment.

El BF requereix seguir una estratègia, una planificació, inversió de temps i diners, dotació de recursos materials i de personal…

Com a mínim, després de la tornada de les vacances és interessant anar introduint el projecte de BF a la teva agenda empresarial.



L’extensió pre i post del BF



Com que es tracta, en realitat, d’una campanya de caràcter comercial, el BF no sol acotar-se en una campanya d’un sol dia.

Moltes empreses comencen dies abans enviant avisos i oferint ofertes als seus clients. Després, es prorroga durant el cap de setmana. I, fins i tot, algunes arriben a allargar-lo algun dia més oferint descomptes i ofertes durant la setmana següent. Pel que sol haver cert solapament amb el Cibermonday.



Consells per a un BF sense sorpreses



Fènix Transport - Preparació del Black Friday
A Fènix Transport t’ajudem en la preparació del Black Friday aportant-te conductors amb vehicles o sense.
  • Assigna un responsable al projecte
  • Marca uns objectius clars a assolir amb la teva campanya
  • Cuida els timings perquè es compleixin els terminis i evitis estrès no desitjat a la teva organització
  • Identifica bé la teva audiència. Ja coneixes qui és el client del teu negoci. Però, en funció dels productes que oferiràs al BF, pot ser que necessitis segmentar aquesta audiència per afinar una mica més.
  • Delimita la teva estratègia de vendes. Hauràs de decidir quin tipus de descomptes oferiràs: un descompte de % sobre el producte, un descompte de quantitat fixa, l’enviament gratuït, una oferta aplicable només a través d’un cupó de descompte especial, una venda flash amb alt descompte però acotat a curt termini, 2×1 (i altres versions)… Com veus, les opcions i combinacions són variades.
  • Si utilitzes l’email Màrqueting, hauràs de posar especial atenció als copys dels textos, imatges atractives, títols que generin interès, crides a l’acció, etc.
  • Si tens perfils de Xarxes Socials associades al teu negoci, haurien de promoure en el moment adequat la teva campanya de BF.
  • També valora la possibilitat d’invertir en publicitat de pagament de forma puntual.


Errors que van cometre altres empreses a la seva BF



Com que es tracta d’una campanya comercial, la realitat és que el BF està subjecte a bones i males praxis per part de les empreses.

El consumidor actual sol estar molt ben informat i és força actiu a l’hora de fer valer els seus drets. Així que evita temptacions que, com a empresa, us puguin posar després en una situació compromesa.

  • Les ofertes de descompte han de ser reals
  • La publicitat ha de ser veraç i no tendir l’engany
  • No inflis els preus uns dies abans de la campanya
  • Pel que fa a les condicions de compra i terminis de devolució, no utilitzis clàusules abusives que puguin anar en contra de la llei per tractar-se de la campanya BF


Com afecta el BF el transport i la logística



Quan la previsió de vendes és que sigui alta durant un període breu de temps, tota empresa ha d’estar molt ben preparada per fer front a aquesta demanda.

Cada any, hi sol haver alguna empresa que “mor d’èxit” amb la seva campanya Black Friday. És a dir, posteriorment es troba amb reclamacions i uns clients que no volen tornar a tenir-hi una experiència de compra. Els motius habituals solen ser:

  • El producte s’ha esgotat
  • No reben en el termini que se’ls ha indicat el producte
  • Arriba deteriorat l’embalatge o el producte
  • El lliurament és caòtic en dies o franges horàries
  • Es complica la política de devolució
  • Etc.

Sempre recomanem als nostres clients que, pel que fa a l’augment previsible del volum de repartiment dels seus productes, planifiquin molt bé la seva logística i distribució. Això es traduirà segurament en hores extres del personal o un augment de plantilla de manera temporal.

Si es preveu que caldrà un reforç extra per a la flota, llavors és possible comptar amb empreses com la nostra. A Fènix Transport som especialistes en reclutament de conductors, amb vehicle o sense.

¡ Contacta’ns si ens necessites aquest BF !

Deixa un comentari